Overslaan naar inhoud

Herinneringen versturen met Odoo

versie 18

In Odoo versie 18 zijn er enkele wijzigingen doorgevoerd met betrekking tot het beheren van factuurherinneringen. Voor veel gebruikers kan het vinden en instellen van deze herinneringen niet zo vanzelfsprekend zijn. Het is daarom belangrijk om te benadrukken dat deze functionaliteit goed is uitgelegd in de documentatie, zodat je er optimaal gebruik van kunt maken. Het manueel versturen van een herinnering gebeurt voortaan in Odoo via de klantenfiche i.p.v. via de factuur zelf.

Factuurherinneringen  helpen bedrijven om openstaande facturen tijdig te innen en zorgen ervoor dat de cashflow op peil blijft. Het is cruciaal om te weten waar je deze instellingen kunt vinden en hoe je ze kunt configureren.

In de Odoo-interface vind je de optie voor factuurherinneringen onder het gedeelte 'Facturatie'. Hier kun je herinneringen instellen op basis van verschillende criteria, zoals de vervaldatum van de factuur of het aantal dagen na de vervaldatum. De nieuwe versie biedt ook meer flexibiliteit in het aanpassen van de inhoud en het verzendmoment van de herinneringen.

Het is aan te raden om de documentatie goed door te nemen, zodat je vertrouwd raakt met de nieuwe functies en mogelijkheden. Door de juiste instellingen te maken, kun je ervoor zorgen dat je klanten tijdig worden herinnerd aan openstaande facturen, wat uiteindelijk bijdraagt aan een betere financiële gezondheid van je bedrijf.

In deze video wordt alles nog eens duidelijk uitgelegd:



Automatisch KBC Business Mastercard-afschriften in Odoo verwerken