Overslaan naar inhoud

Peppol heractiveren na Database/Server restore

Odoo version 18

In Odoo v18 kun je problemen ondervinden met je Peppol registratie op het Odoo Access Point na het restoren van je database of het herstellen van een volledige server backup.

Je bent dan je connectie verloren met het Peppol AP en er kan alleen een nieuwe worden opgezet. Je kan ook je enkel deregistreren van het AP als je nog je oude connectie hebt. Dit heb je niet en dat is dus een probleem.

Wat te doen bij deze problemen?

Stap 1
Verwijder de Peppol module en installeer deze opnieuw (account_peppol module).
 
Stap 2
Krijg je vervolgens "Je bedrijf is al geregistreerd op een andere Access Point voor het ontvangen van facturen. We registreren je alleen als verzender"


Geen zorgen. Klik op "Peppol activeren".

Stap 3
Even later krijg je een knop extra om alsnog het ontvangen aan te vragen. Vervolgens ontvang je een e-mail van Odoo om de transfer goed te keuren.
Keur deze goed en heb wat geduld. Even later kan je ook weer ontvangen.

Opgelet: als er facturen zijn verzonden die nog niet werden ontvangen, dan zal Odoo dit melden. Je kan deze facturen niet recupereren als je de transfer doet. Je moet deze ophalen via je oude verbinding. Contacteer in dat geval Odoo helpdesk.

Nog problemen onderweg?

Controleer je registratie bij https://directory.peppol.eu/public
Probeer eventueel nogmaals opnieuw Peppol verwijderen en nadien opnieuw te activeren.